Ik houd van hard onderhandelen en tegelijkertijd eerlijk zaken doen. De ander te slim af zijn. Twee stappen vooruit denken. Dat betekent niet dat ik ga liegen. Zaken mooier voorstellen dan ze zijn, dat roept...

Het verkopen van een flexonderneming is een persoonlijk besluit. Daarvoor kunnen allerlei redenen zijn. Daar kan ik niet over beslissen. Wél kan ik adviezen geven, mogelijkheden bespreken en meedenken. Ik merk dat veel flexondernemers twijfelen over...

Welke organisaties presteren beter: profitorganisaties of not-for-profitorganisaties? Dat is natuurlijk niet zo eenvoudig te zeggen. Je bent logischerwijs geneigd te denken dat organisaties die niet zijn opgericht voor het maken van winst, hun producten goedkoper kunnen...

Bij de verkoop van uitzendbureaus merk ik bij verkopers nogal eens wat angst voor een boekenonderzoek. Dat is wel begrijpelijk. Als uitzendbureau moet je aan veel regels voldoen, dus er zal ook heus wel eens...

De naam TeamMan vond ik al een tijdje niet meer zo goed aansluiten bij mijn Corporate Finance werkzaamheden in de Flex branche. Te soft. Dat is dan ook de belangrijkste reden om over te gaan...

In mijn praktijk, waarin ik uitsluitend uitzendbureaus, detacheerders en payrollbedrijven verkoop, merk ik telkens weer dat kleine uitzendbureaus te goedkoop verkocht worden. En dat is jammer. Verkoop zonder adviseur Het gaat om verkopers die geen begeleiding inschakelen...

Bij een onderhandeling over de overname van een (flex)bedrijf is het belangrijk dat verkoper en koper dezelfde uitgangspunten hanteren. Wat is exact het onderwerp van (ver)koop en waar betaal je precies voor? Dit zijn cruciale...

Wanneer een uitzendbureau een nieuwe accountmanager wil aantrekken, wil men hem vaak voor een deel vast en voor een deel door middel van een bonus uitbetalen. Is dat nou verstandig? Praktijk versus wetenschap De meningen hierover lopen...